“Экалагічная вясёлка”
Аналіз сітуацыі
Свет, які акружае дзіця, - гэта,
перш за ўсё, свет прыроды з
бязмежным багаццем з’яў, з
невычэрпнай прыгажосцю.
Тут, у прыродзе, вечная крыніца
дзіцячага розуму
В.А.Сухамлінскі
Планета Зямля – наш агульны дом, кожны чалавек павінен клапатліва і беражліва адносіццца да яго, захоўваючы ўсе багацці і каштоўнасці.
Дашкольны ўзрост – самы каштоўны этап у развіцці экалагічнай культуры чалавека. У гэты перыяд закладваюцца асновы асобы, у тым ліку пазітыўныя адносіны да прыроды, навакольнага свету. У раннім узросце дзіця пачынае выдзяляць сябе з навакольнага асяроддзя, развіваюцца эмацыянальна-каштоўнасныя адносіны да прыроды. Дзякуючы гэтаму магчыма фарміраванне ў дзяцей экалагічных ведаў, норм і правіл узаемадзеяння з прыродай, выхаванне суперажывання да яе, актыўнасць у рашэнні некаторых экалагічных праблем.
Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Навучальна-педагагічны комплекс Варнянскі яслі-сад-сярэдняя школа” - раённы рэсурсны цэнтр па экалагічным выхаванні. На базе ўстановы размяшчаецца ўнікальны, адзіны ў рэспубліцы Ласасёвы цэнтр. Экалагічнае выхаванне дашкольнікаў прадугледжвае стварэнне сістэмы працы ў дзіцячым садзе, якая стала б цікавым, займальным працэсам, як для дзяцей, так і для дарослых. Адной з цікавых формаў экалагічнага выхавання з'яўляецца рэалізацыя экалагічнага праекта “Экалагічная вясёлка” – унікальная магчымасць для дзяцей, выхавальнікаў і бацькоў праявіць сябе, прынесці карысць прыродзе роднага краю.
Актуальнасць:
Экалагічнае выхаванне – адзін з асноўных накірункаў у сістэме дашкольнай адукацыі, гэта спосаб уздзеяння на пачуцці дзяцей, іх погляды і ўяўленні. Дзеці маюць патрэбу ў зносінах з прыродай. Яны вучацца любіць прыроду, назіраць, суперажываць, разумець, што наша Зямля не зможа існаваць без раслін, так як яны не толькі дапамагаюць нам дыхаць, але і лечаць ад хвароб. Чым глыбей дзіця пазнае таямніцы навакольнага свету, тым больш у яго ўзнікае пытанняў. Асноўная задача дарослага заключаецца ў тым, каб дапамагчы дзіцяці самастойна знайсці адказы на пытанні. Для таго каб задаволіць дзіцячую дапытлівасць, прывіць першыя навыкі актыўнасці і самастойнасці мыслення, былі створаны ўмовы для пошукава-даследчай дзейнасці дашкольнікаў.
Актуальнасць дадзенага праекта заключаецца яшчэ і ў тым, што ўвесь матэрыял, сабраны і распрацаваны для яго рэалізацыі, беларускамоўны. Таму прадназначаны ён для дашкольных устаноў, дзе навучанне і выхаванне вядзецца на беларускай мове.
Мэта праекта
фарміраванне асноў экалагічнага светапогляду і культуры дзяцей дашкольнага ўзросту.
Задачы:
развіваць назіральнасць і дапытлівасць дзяцей у працэсе азнаямлення іх са з’явамі прыроды;
выхоўваць любоў да прыроды, цікавасць і клапатлівыя адносіны да расліннага і жывёльнага свету;
выкарыстоўваць інтэграваны падыход у экалагічным выхаванні дашкольнікаў праз розныя віды дзейнасці;
узбагачаць развіваючы асяродак па экалагічным выхаванні ў групе;
павысіць педагагічную кампетэнтнасць бацькоў па пытаннях экалагічнага выхавання.
Гульні
Экалагічныя гульні ў дзіцячым садзе вельмі важныя для фарміравання ў маленькіх дзяцей уяўлення аб навакольным свеце, жывой і нежывой прыродзе. Яны могуць прынесці немалую радасць для дзяцей, калі педагог паклапоціцца аб разнастайнасці гульняў на экалагічную тэму. Спецыфіка экалагічных гульняў для дашкольнікаў заключаецца ў тым, што матэрыял павінен быць не толькі карысны і пазнавальны, але і цікавы.