ПАЛАЖЭННЕ
аб вучнёўскім савеце дзяржаўнай установы адукацыі “Варнянская сярэдняя школа”
ГЛАВА 1
АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
- Дадзенае Палажэнне вызначае кампетэнцыю, склад і арганізацыю дзейнасці вучнёўскага савета дзяржаўнай установы адукацыі “Варнянская сярэдняя школа” (далей – савет).
- Савет з’яўляецца органам самакіравання ўстановы адукацыі.
- Кожны навучэнец мае права абіраць і быць абраным у Савет у адпаведнасці з гэтым Палажэннем. Навучэнцы, якія маюць дысцыплінарнае спагнанне не маюць права быць абранымі ў Савет.
- Савет ствараецца ў мэтах рэалізацыі правоў навучэнцаў на ўдзел у вырашэнні найважнейшых пытанняў ва ўсіх сферах жыццядзейнасці ўстановы адукацыі, фарміравання адказнай грамадзянскай пазіцыі, развіцця грамадскай актыўнасці, падтрымкі і рэалізацыі сацыяльна значных ініцыятыў.
- Савет ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, гэтым Палажэннем, іншымі актамі заканадаўства і статутам установы адукацыі.
- Дзейнасць Савета грунтуецца на прынцыпах законнасці, галоснасці, добраахвотнасці, раўнапраўя і выбарнасці.
- Савет узаемадзейнічае з кіраўніком установы адукацыі і іншымі органамі самакіравання ўстановы адукацыі па пытаннях функцыянавання і развіцця ўстановы адукацыі. Прадстаўнік Савета можа ўдзельнічаць у рабоце іншых органаў самакіравання.
ГЛАВА 2
кампетэнцыя і склад Савета
- Да кампетэнцыі Савета адносіцца:
8.1. удасканаленне дзейнасці органаў самакіравання навучэнцаў ва ўстанове адукацыі;
8.2. удзел у распрацоўцы і рэалізацыі мерапрыемстваў па павышэнні якасці адукацыйнага працэсу, павышэнні грамадзянскай і сацыяльнай актыўнасці навучэнцаў;
8.3. забеспячэнне магчымасці абароны законных правоў і інтарэсаў навучэнцаў ва ўсіх сферах жыццядзейнасці;
8.4. фарміраванне грамадзянскіх і патрыятычных якасцей асобы навучэнцаў, іх актыўнай грамадзянскай пазіцыі;
8.5. арганізацыя ўдзелу навучэнцаў у грамадска-палітычных мерапрыемствах, якія праводзяцца ў Рэспубліцы Беларусь;
8.6. садзейнічанне ў арганізацыі і правядзенні адукацыйных, спартыўных, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, сацыяльна-культурных і іншых мерапрыемстваў;
8.7. садзейнічанне ў вырашэнні адукацыйных, сацыяльна-бытавых і іншых пытанняў, якія закранаюць інтарэсы навучэнцаў;
8.8. удзел у разглядзе заяў і скаргаў навучэнцаў;
8.9. садзейнічанне ў арганізацыі заахвочвання навучэнцаў за поспехі ў вучэбнай, грамадскай, навуковай і эксперыментальнай дзейнасці, удзел у адукацыйных, спартыўна-масавых і іншых мерапрыемствах;
8.10. садзейнічанне ў рэалізацыі грамадска значных моладзевых ініцыятыў;
8.11. удзел у рабоце па выкананні навучэнцамі правілаў унутранага распарадку ўстановы адукацыі;
8.12. разгляд іншых пытанняў, аднесеных да кампетэнцыі Савета актамі заканадаўства і статутам установы адукацыі.
- Савет складаецца з Старшыні Савета, намесніка старшыні, сакратара і членаў савета, якія прымаюць удзел у яго працы на грамадскіх пачатках. 10. Склад Савета выбіраецца: ва ўстанове адукацыі на агульным сходзе (канферэнцыі) навучэнцаў адкрытым галасаваннем;
- У склад савета могуць уваходзіць кіраўнікі грамадскіх аб’яднанняў установы адукацыі (іх першасных арганізацый) з іх згоды.
- Агульная колькасць членаў Савета вызначаецца статутам установы адукацыі.
- Персанальны і колькасны склад Савета вызначаецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі.
- Старшыня савета, намеснік старшыні і сакратар абіраюцца на першым пасля фарміравання савета пасяджэнні простай большасцю галасоў прысутных членаў (не менш за 2/3 ад агульнай колькасці).
- Тэрмін паўнамоцтваў Савета вызначаецца статутам установы адукацыі і складае не больш за два гады.
- Рэгламент работы Савета вызначаецца установай адукацыі.
ГЛАВА 3
арганізацыя дзейнасці Савета
- Непасрэднае кіраўніцтва дзейнасцю савета ажыццяўляе Старшыня, які выбіраецца адкрытым галасаваннем з ліку членаў Савета тэрмінам на адзін год і не больш чым на два тэрміны запар.
- Старшыня савета:
- арганізуе работу савета;
- зацвярджае план і рэгламент работы Савета;
- зацвярджае парадак пасяджэння Савета;
- вядзе пасяджэнні Савета;
- прадстаўляе інтарэсы навучэнцаў у межах сваёй кампетэнцыі;
- ставіць на галасаванне ў парадку паступлення прапановы членаў Савета; арганізуе галасаванне і падлік галасоў;
- кантралюе выкананне рашэнняў і даручэнняў савета;
- удзельнічае ў рабоце іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі пры разглядзе пытанняў, якія ўваходзяць у кампетэнцыю савета;
- вырашае іншыя пытанні арганізацыі дзейнасці Савета ў адпаведнасці з заканадаўствам і статутам установы адукацыі.
- Намеснік старшыні савета:
- выконвае функцыі старшыні савета ў выпадку яго адсутнасці;
- забяспечвае падрыхтоўку матэрыялаў, неабходных для вядзення пасяджэння Савета.
- Бягучую дзейнасць Савета забяспечвае сакратар Савета, які абіраецца з ліку членаў савета па выніках адкрытага галасавання членаў савета на першым пасяджэнні Савета.
- Сакратар Савета:
- складае парадак дня пасяджэння Савета;
- паведамляе членаў Савета пра дату, час, месца правядзення і парадак дня пасяджэння Савета;
- рыхтуе матэрыялы, неабходныя для вядзення пасяджэння Савета; афармляе пратаколы пасяджэнняў і рэкамендацыі Савета, вядзе справаводства;
- забяспечвае рассылку рашэнняў савета і іншых матэрыялаў, неабходных для працы савета;
- дае інфармацыю аб выкананні рашэнняў і даручэнняў савета старшыні савета.
- Члены савета:
- удзельнічаюць у пасяджэннях Савета, іншых мерапрыемствах, якія праводзяцца саветам;
- прымаюць удзел у падрыхтоўцы матэрыялаў да пасяджэнняў савета;
- прадастаўляюць заўвагі і прапановы па разглядаемых пытаннях;
- садзейнічаюць рэалізацыі рашэнняў Савета, удзельнічаюць у арганізацыі іх выканання;
- ўносяць прапановы для абмеркавання на пасяджэннях Савета;
- выступаюць па абмяркоўваемых пытаннях у адпаведнасці з устаноўленым на пасяджэнні Савета рэгламентам;
- вылучаюць кандыдатаў, абіраюць і могуць быць абранымі ў камісіі, якія ўтвараюцца саветам;
- своечасова і якасна выконваюць рашэнні і даручэнні Савета.
- Дзейнасць Савета ажыццяўляецца ў адпаведнасці з планам работы, які складаецца на навучальны год і зацвярджаецца кіраўніком установы адукацыі пасля разгляду на пасяджэнні Савета. Змест плана работы вызначаецца актуальнымі задачамі, якія стаяць перад установай адукацыі.
- Савет ажыццяўляе сваю працу ў форме пасяджэнняў. Пасяджэнні Савета праводзяцца не радзей за адзін раз у месяц. У выпадку неабходнасці могуць праводзіцца пазапланавыя пасяджэнні Савета.
- Пасяджэнні Савета лічацца паўнамоцнымі, калі на іх прысутнічае не менш за 2/3 членаў Савета.
- На пасяджэнні савета могуць запрашацца прадстаўнікі дзяржаўных і грамадскіх арганізацый, педагагічныя работнікі і іншыя зацікаўленыя асобы. Запрошаныя асобы карыстаюцца правам дарадчага голасу.
- На пасяджэннях Савета вядзецца пратакол, у якім фіксуецца ход абмеркавання пытанняў, унесеных у парадак дня, а таксама вынікі галасавання і прынятае рашэнне. Кожны пратакол падпісваецца старшынёй і сакратаром Савета.
- Рашэнні Савета прымаюцца адкрытым галасаваннем большасцю галасоў членаў і лічацца правамоцнымі, калі на сходзе прысутнічае не менш за 2/3 членаў Савета. У выпадку роўнасці галасоў лічыцца прынятым рашэнне, за якое прагаласаваў старшыня на пасяджэнні Савета.
- Рашэнні Савета даводзяцца да ведама зацікаўленых не пазней за 10 дзён пасля іх прыняцця.
- Рашэнні Савета, якія не супярэчаць заканадаўству і зацверджаныя кіраўніком установы адукацыі, могуць улічвацца пры распрацоўцы праектаў нарматыўных прававых актаў у сферы адукацыі і маладзёжнай палітыкі, лакальных прававых актаў установы адукацыі і з’яўляюцца абавязковымі для педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі.
- Каардынацыя дзейнасці Савета ажыццяўляецца намеснікам дырэктара па выхаваўчай рабоце.
- Матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне дзейнасці Савета ажыццяўляе ўстанова адукацыі.