РУС БЕЛ ENG

Инновационный опыт

Фарміраванне нацыянальна-культурнай ідэнтычнасці ў навучэнцаў сродкамі вучэбнай і пазавучэбнай дзейнасці ўстановы адукацыі

Тэма: Фарміраванне нацыянальна-культурнай ідэнтычнасці ў навучэнцаў сродкамі вучэбнай і пазавучэбнай дзейнасці ўстановы адукацыі

Адной з асноўных задач сучаснай школы з’яўляецца аптымізацыя дзейнасці ўстановы адукацыі па навучанні, выхаванні грамадзяніна і патрыёта, матываванага да здаровага ладу жыцця і якаснай адукацыі, здольнага ацаніць дасягненні краіны і захаваць яе нацыянальна-культурную спадчыну, паважаць вопыт і прафесіяналізм старэйшых пакаленняў беларусаў, культурныя і сямейныя традыцыі, нацыянальныя дасягненні беларускага народа. Таму фарміраванне нацыянальна-культурнай ідэнтычнасці школьнікаў з’яўляецца значнай і актуальнай задачай для нашага грамадства.

        Тут прадстаўлены матэрыялы па выніках рэалізацыі інавацыйнага праекта “Укараненне мадэлі фарміравання нацыянальна-культурнай ідэнтычнасці вучняў: інтэграцыя вучэбнай і пазавучэбнай дзейнасці ўстановы адукацыі – сацыякультурнага цэнтра рэгіёна”, кансультантам якога з’яўлялася рэктар Мінскага гарадскога інстытута развіцця адукацыі Мароз Таццяна Іванаўна ў перыяд з 2018 па 2021 год.

 

У выніку работы атрыманы наступныя вынікі:

-     забяспечана станоўчая дынаміка ў фарміраванні ў навучэнцаў нацыянальнай самасвядомасці, цікавасці да гісторыі свайго народа, нацыянальных традыцый, дасягненняў беларусаў; 

-     назіраецца рост узроўню выхаванасці; станоўчая дынаміка асобаснага развіцця навучэнцаў;

-     дасягнута магчымасць актыўнага ўзаемадзеяння ўстановы адукацыі з іншымі дзяржаўнымі і недзяржаўнымі структурамі;

-     павысіўся узровень кампетэнтнасці і здольнасці да інавацыйнай дзейнасці педагогаў.

 

            У прапанаваных матэрыялах зацікаўленыя педагогі могуць знайсці шмат карыснага:

  •  дыягнастычны матэрыял;
  • памяткі для навучэнцаў, педагогаў і бацькоў па фарміраванні нацыянальна-культурнай ідэнтычнасці;
  •  распрацаваныя педагогамі інтэграваныя ўрокі;
  • сцэнары пазакласных мерапрыемстваў, накіраваных на фарміраванне нацыянальна-культурных каштоўнасцей;
  • відэаматэрыялы
  • і многае іншае

            Прадстаўленыя матэрыялы могуць быць карысныя для намеснікаў дырэктара па выхаваўчай рабоце, класных кіраўнікоў.

 

Апісанне мадэлі фарміравання

нацыянальна-культурнай ідэнтычнасці навучэнцаў

        Культурна-адукацыйнае і інфармацыйнае асяроддзе ўстановы адукацыі ўплывае на якасць адукацыйнага працэсу, а разам з пазаўрочнай дзейнасцю ў цэлым нясуць вельмі важную функцыю – фарміруюць не толькі прадметныя дасягненні (веды, уменне прымяняць веды па прадмеце, навыкі), але і асобасныя дасягненні (развіццё асобы, сфарміраванасць універсальных спосабаў дзейнасці ў трох блоках – самавызначэнне, сэнсаўтварэнне, маральна-этычная арыентацыя), а таксама метапрадметныя дасягненні (сфарміраванасць універсальных вучэбных дзеянняў: пазнавальных (даследчая, праектная культура), камунікатыўных (камунікатыўная культура) і рэгуляцыі дзейнасці (планаванне, кантроль, карэкцыя), у тым ліку грамадзянскія і культурныя кампетэнцыі моладзі, вельмі важныя для фарміравання асобы кожнага навучэнца. Яны дазваляюць развіваць маральныя якасці індывіда і яго эстэтычныя адносіны да свету; дапамагаюць вызначыцца з грамадзянскай пазіцыяй, сацыялізавацца ў грамадстве, а таксама фарміруюць нацыянальна-культурную ідэнтычнасць асобы.

Слоўнік асноўных тэрмінаў і паняццяў

Мадэль разглядае інструменты і сучасныя механізмы эфектыўнага кіравання педагагічным калектывам праз арганізаваную сістэму работы ўстановы адукацыі ў якасці сацыякультурнага цэнтра рэгіёна, у складзе якога функцыянуюць камплексы-майстэрні па наступных накірунках:

здароўезберажэнне і прапаганда здаровага ладу жыцця;

фарміраванне навуковых ведаў і даследчая культура навучэнцаў;

мастацка-эстэтычнае і творчае развіццё;

сацыяльна-педагагічнае ўзаемадзеянне.

        Мадэль дазваляе стварыць творчыя групы з ліку педагагічных работнікаў, навучэнцаў і іх бацькоў, а таксама іншых зацікаўленых прадстаўнікоў з самых розных арганізацый і інстытутаў (бібліятэк, прадпрыемстваў, прадстаўнікоў грамадскіх аб’яднанняў і інш.). Гэта дае магчымасць аб’яднаць адной мэтай па фарміраванні нацыянальна-культурнай ідэнтычнасці навучэнцаў не толькі педагагічных работнікаў, але і патэнцыяльных заказчыкаў адукацыйнага працэсу: вучняў, законных прадстаўнікоў навучэнцаў, прадстаўнікоў дзяржаўных і  недзяржаўных структур.

Сацыяльна-педагагічны комплекс-майстэрня рэалізуе сацыяльны, ваенна-патрыятычны, духоўна-маральны накірункі дзейнасці праз інтэграцыю вучэбнай дзейнасці і пазаўрочную дзейнасць.

Мастацка-эстэтычны комплекс-майстэрня рэалізуе агульнакультурны накірунак на вучэбных занятках па беларускай і рускай літаратуры, мастацтве, гісторыі і пазаўрочнай дзейнасці.

Навукова-даследчы комплекс-майстэрня рэалізуе агульнаінтэлектуальны накірунак праз арганізацыю гэтай дзейнасці на вучэбных занятках па прадметах і пазаўрочнай дзейнасці ў рамках навукова-даследчай работы навучэнцаў (праектная дзейнасць, навуковае таварыства УА, конкурсы, экскурсіі і інш.).

Фізкультурна-спартыўны комплекс-майстэрня рэалізуе фізкультурна-аздараўленчы накірунак.

Нацыянальна-культурная ідэнтычнасць – асэнсаванне асобай сваёй прыналежнасці да пэўнай нацыі (народа), яе культурных каштоўнасцей і спадчыны. Пачуццё прыналежнасці да пэўнай нацыі вызначаецца асэнсаваннем адзінага мінулага, якое неабходна звязваць з сучасным дзяржавы і грамадства, каб яно ў дальнейшым гарантавала стабільнае будучае.

        Педагагічная мадэль фарміравання нацыянальна-культурнай ідэнтычнасці падлеткаў ва ўстанове адукацыі ўключае ў сябе тры блокі:

1.    канцэптуальны (сацыяльны заказ грамадства, мэта, задачы, прынцыпы, арганізацыйна-педагагічныя ўмовы)

Ø арганізацыя асяроддзя жыццядзейнасці (інфармацыйна-камунікатыўная прастора ўстановы адукацыі: дзяржаўная сімволіка, прадметы нацыянальнай культуры і творчасці і г.д.);

Ø узаемадзеянне з сям’ёй навучэнцаў, законнымі прадстаўнікамі (педагагічны патэнцыял этнакультуры сям’і выкарыстоўваецца ў вучэбным працэсе і праз пазакласную работу – праекты “Мой род, мая сям’я і наша краіна”, “Прафесійнае дрэва сям’і”, школы выхаднога дня, рэалізацыю праграмы здаровага ладу жыцця, бацькоўскія ўніверсітэты і г.д.);

Ø выкарыстанне пазашкольнага асяроддзя з яго шматлікімі ўзаемадзеяннямі (аказанне паслуг дадатковай адукацыі, выставы, танцавальна-тэматычныя вечары, сумесныя спартыўныя і забаўляльныя мерапрыемствы).

2.    арганізацыйна-дзейнасны (функцыі, змест, кампаненты, віды дзейнасці, сродкі, формы, метады)

3.    крытэрыяльна-рэзультатыўны (крытэрыі, паказчыкі, узроўні, а таксама вынік)

Крытэрыі і паказчыкі эфектыўнасці інавацыйнай мадэлі

№ п/п

Крытэрыі выніковасці

Паказчыкі

1

Кагнітыўны

этнічная дасведчанасць – веданне традыцый, гісторыі этнасу, правіл паводзін, асаблівасцей зносін, сістэмы каштоўнасных арыентацый; здольнасць вывучаць і аналізаваць нацыянальны вопыт, традыцыі, веданне лепшых узораў народнай культуры і г.д.

2

Эмацыйна-матывацыйны

жаданне знаёміцца з нацыянальнымі і культурнымі (этнічнымі) асаблівасцямі свайго народа, даведвацца пра гісторыю і каштоўнасныя арыентацыі свайго народа; наяўнасць станоўчай нацыянальна-культурнай ідэнтычнасці; жаданне прадаўжаць традыцыі свайго народа

3

Дзейнасны

ажыццяўленне дзейнасці па захаванні нацыянальных і культурных традыцый і правіл свайго народа (этнасу), прымяненне іх у асабістым жыцці, будова ўласнага жыцця ў адпаведнасці з  нацыянальнымі традыцыямі

 

 

 

свернуть

Укараненне мадэлі сацыяльна-эмацыянальнага навучання як умовы фарміравання ўніверсальных кампетэнцый навучэнцаў

Тэма: "Укараненне мадэлі сацыяльна-эмацыянальнага навучання як умовы фарміравання ўніверсальных кампетэнцый навучэнцаў установы агульнай сярэдняй адукацыі"

 

  Тут прадстаўлены матэрыялы па выніках рэалізацыі інавацыйнага праекта “Укараненне мадэлі сацыяльна-эмацыянальнага навучання як умовы фарміравання ўніверсальных кампетэнцый навучэнцаў установы агульнай сярэдняй адукацыі”, кансультантамі якога былі Краснова Таццяна Іванаўна, прафесар кафедры філасофіі і метадалогіі ўніверсітэцкай адукацыі дзяржаўнай установы адукацыі "Рэспубліканскі інстытут вышэйшай школы"; Рэут Вераніка Генадзьеўна, начальнік аддзела сацыялогіі адукацыі і павышэння кваліфікацыі ДУА "Акадэмія адукацыі"; Сямашка Аксана Уладзіміраўна, старшы выкладчык кафедры педагогікі і менеджмента адукацыі ДУА "Акадэмія адукацыі" ў перыяд з 2021 па 2024 год.

          Агульная мэта ўстановы адукацыі і сям'і - стварыць інструмент, які дазволіць дзецям справіцца з цяжкасцямі і задачамі, якія паўстаюць перад імі ў імкліва развіваючымся свеце.    Сёння, каб быць паспяховым, навучэнец павенен не толькі засвоіць вучэбную праграму, але таксама навучыцца быць адказным, праяўляць клопат, умець спраўляцца з перашкодамі, умець упраўляць эмоцыямі і выкарыстоўваць іх, ведаць, як захаваць здароўе.   Валодаючы падобнымі навыкамі, ён зможа рэалізаваць свой патэнцыял, што забяспечыць яго сацыялізацыю ў сучасным грамадстве, падрыхтуе да будучага самастойнага жыцця, прадуктыўнай працоўнай і прафесійнай дзейнасці, будзе садзейнічаць самаразвіццю, самавыхаванню, самаадукацыі, самаудасканаленню яго як канкурэнтназдольнай асобы, гатовай да прыняцця адказных рашэнняў.  

Мэта праекта: забеспячэнне фарміравання ўніверсальных кампетэнцый навучэнцаў сродкамі арганізацыі ва ўстанове адукацыі адукацыйнага асяроддзя сацыяльна-эмацыянальнага навучання 

        Асноўная ідэя -   арганізацыя адукацыйнага асяроддзя ўкаранення мадэлі сацыяльна-эмацыянальнага навучання як умовы фарміравання ўніверсальных кампетэнцый навучэнцаў установы адукацыі будзе рэалізоўвацца на аснове Тэорыі дзеянняў у школе ў адпаведнасці з рэкамендацыямі CASEL.

Арганізацыя школьнага таварыства сацыяльна-эмацыянальнага навучання ва ўстанове ажыццяўляецца па 4 напрамках:

  • дакладнае планаванне працэса сацыяльна-эмацыянальнага навучання і падтрымка ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу;
  • фарімраванне кампетэнцый дарослых у галіне сацыяльна-эмацыянальнага навучання;
  • прыцягненне навучэнцаў у сацыяльна-эмацыянальнае навучанне ў класах, школе, дома і розных аб'яднаннях;
  • збор і апрацоўка дадзеных для дальнейшага паляпшэння вынікаў.
  • Критерии

    Показатели

    Наличие образовательной среды социально-эмоционального обучения как условия формирования универсальных компетенций

     методическое и психологическое сопровождение готовности педагогов (мотивационная, когнитивная, технологическая) к сопровождению формирования универсальных компетенций через внедрение модели социально-эмоционального обучения

    школьная команда СЭО

    использование методов, приёмов СЭО в образовательном процессе  

    вовлечённость учащихся и удовлетворённость СЭО

    уровень социально-эмоционального развития педагогов, удовлетворённость педагогов учебно-методическим сопровождением СЭО

    вовлечённость законных представителей, представителей социума и удовлетворённость СЭО

    открытость образовательного процесса (использование внешних ресурсов, разнообразие форм сотрудничества)

    система оценки эффективности и результативности СЭО

    Сформированность

    универсальных компетенций учащихся в процессе СЭО

    компетенции мышления (познания)

    компетенции взаимодействия с другими людьми

    компетенции взаимодействия с собой

    Обученность учащихся

    положительная динамика уровня обученности учащихся

    личностные достижения учащихся в олимпиадах, конкурсах, турнирах, конференциях по учебным предметам

    Воспитанность учащихся

    положительная динамика уровня воспитанности  

    психологическая культура учащихся

    личностные достижения в социально значимой деятельности

    Состояние здоровья учащихся

    стабильность показателей здоровья

    снижение уровня тревожности

    соблюдение принципов здорового питания и ЗОЖ

    Удовлетворенность субъектов качеством образовательного процесса

    удовлетворенность образовательным процессом учащихся

    удовлетворенность образовательным процессом педагогов

    удовлетворенность образовательным процессом законных представителей учащихся

    Инновационная компетентность участников инновационной деятельности

    повышение профессиональной компетентности педагогов                 по вопросам социально-эмоционального обучения учащихся

    повышение инновационной и исследовательской культуры педагогов

    рост личностных достижений педагогов (участие в профессиональных конкурсах, фестивалях, конференциях, семинарах)

    наличие публикаций педагогов по теме инновационного проекта

    Критерии

    Показатели

    Наличие образовательной среды социально-эмоционального обучения как условия формирования универсальных компетенций

     методическое и психологическое сопровождение готовности педагогов (мотивационная, когнитивная, технологическая) к сопровождению формирования универсальных компетенций через внедрение модели социально-эмоционального обучения

    школьная команда СЭО

    использование методов, приёмов СЭО в образовательном процессе  

    вовлечённость учащихся и удовлетворённость СЭО

    уровень социально-эмоционального развития педагогов, удовлетворённость педагогов учебно-методическим сопровождением СЭО

    вовлечённость законных представителей, представителей социума и удовлетворённость СЭО

    открытость образовательного процесса (использование внешних ресурсов, разнообразие форм сотрудничества)

    система оценки эффективности и результативности СЭО

    Сформированность

    универсальных компетенций учащихся в процессе СЭО

    компетенции мышления (познания)

    компетенции взаимодействия с другими людьми

    компетенции взаимодействия с собой

    Обученность учащихся

    положительная динамика уровня обученности учащихся

    личностные достижения учащихся в олимпиадах, конкурсах, турнирах, конференциях по учебным предметам

    Воспитанность учащихся

    положительная динамика уровня воспитанности  

    психологическая культура учащихся

    личностные достижения в социально значимой деятельности

    Состояние здоровья учащихся

    стабильность показателей здоровья

    снижение уровня тревожности

    соблюдение принципов здорового питания и ЗОЖ

    Удовлетворенность субъектов качеством образовательного процесса

    удовлетворенность образовательным процессом учащихся

    удовлетворенность образовательным процессом педагогов

    удовлетворенность образовательным процессом законных представителей учащихся

    Инновационная компетентность участников инновационной деятельности

    повышение профессиональной компетентности педагогов                 по вопросам социально-эмоционального обучения учащихся

    повышение инновационной и исследовательской культуры педагогов

    рост личностных достижений педагогов (участие в профессиональных конкурсах, фестивалях, конференциях, семинарах)

    наличие публикаций педагогов по теме инновационного проекта

    Критерии

    Показатели

    Наличие образовательной среды социально-эмоционального обучения как условия формирования универсальных компетенций

     методическое и психологическое сопровождение готовности педагогов (мотивационная, когнитивная, технологическая) к сопровождению формирования универсальных компетенций через внедрение модели социально-эмоционального обучения

    школьная команда СЭО

    использование методов, приёмов СЭО в образовательном процессе  

    вовлечённость учащихся и удовлетворённость СЭО

    уровень социально-эмоционального развития педагогов, удовлетворённость педагогов учебно-методическим сопровождением СЭО

    вовлечённость законных представителей, представителей социума и удовлетворённость СЭО

    открытость образовательного процесса (использование внешних ресурсов, разнообразие форм сотрудничества)

    система оценки эффективности и результативности СЭО

    Сформированность

    универсальных компетенций учащихся в процессе СЭО

    компетенции мышления (познания)

    компетенции взаимодействия с другими людьми

    компетенции взаимодействия с собой

    Обученность учащихся

    положительная динамика уровня обученности учащихся

    личностные достижения учащихся в олимпиадах, конкурсах, турнирах, конференциях по учебным предметам

    Воспитанность учащихся

    положительная динамика уровня воспитанности  

    психологическая культура учащихся

    личностные достижения в социально значимой деятельности

    Состояние здоровья учащихся

    стабильность показателей здоровья

    снижение уровня тревожности

    соблюдение принципов здорового питания и ЗОЖ

    Удовлетворенность субъектов качеством образовательного процесса

    удовлетворенность образовательным процессом учащихся

    удовлетворенность образовательным процессом педагогов

    удовлетворенность образовательным процессом законных представителей учащихся

    Инновационная компетентность участников инновационной деятельности

    повышение профессиональной компетентности педагогов                 по вопросам социально-эмоционального обучения учащихся

    повышение инновационной и исследовательской культуры педагогов

    рост личностных достижений педагогов (участие в профессиональных конкурсах, фестивалях, конференциях, семинарах)

    наличие публикаций педагогов по теме инновационного проекта

    Критерии

    Показатели

    Наличие образовательной среды социально-эмоционального обучения как условия формирования универсальных компетенций

     методическое и психологическое сопровождение готовности педагогов (мотивационная, когнитивная, технологическая) к сопровождению формирования универсальных компетенций через внедрение модели социально-эмоционального обучения

    школьная команда СЭО

    использование методов, приёмов СЭО в образовательном процессе  

    вовлечённость учащихся и удовлетворённость СЭО

    уровень социально-эмоционального развития педагогов, удовлетворённость педагогов учебно-методическим сопровождением СЭО

    вовлечённость законных представителей, представителей социума и удовлетворённость СЭО

    открытость образовательного процесса (использование внешних ресурсов, разнообразие форм сотрудничества)

    система оценки эффективности и результативности СЭО

    Сформированность

    универсальных компетенций учащихся в процессе СЭО

    компетенции мышления (познания)

    компетенции взаимодействия с другими людьми

    компетенции взаимодействия с собой

    Обученность учащихся

    положительная динамика уровня обученности учащихся

    личностные достижения учащихся в олимпиадах, конкурсах, турнирах, конференциях по учебным предметам

    Воспитанность учащихся

    положительная динамика уровня воспитанности  

    психологическая культура учащихся

    личностные достижения в социально значимой деятельности

    Состояние здоровья учащихся

    стабильность показателей здоровья

    снижение уровня тревожности

    соблюдение принципов здорового питания и ЗОЖ

    Удовлетворенность субъектов качеством образовательного процесса

    удовлетворенность образовательным процессом учащихся

    удовлетворенность образовательным процессом педагогов

    удовлетворенность образовательным процессом законных представителей учащихся

    Инновационная компетентность участников инновационной деятельности

    повышение профессиональной компетентности педагогов                 по вопросам социально-эмоционального обучения учащихся

    повышение инновационной и исследовательской культуры педагогов

    рост личностных достижений педагогов (участие в профессиональных конкурсах, фестивалях, конференциях, семинарах)

    наличие публикаций педагогов по теме инновационного проекта

    Критерии

    Показатели

    Наличие образовательной среды социально-эмоционального обучения как условия формирования универсальных компетенций

     методическое и психологическое сопровождение готовности педагогов (мотивационная, когнитивная, технологическая) к сопровождению формирования универсальных компетенций через внедрение модели социально-эмоционального обучения

    школьная команда СЭО

    использование методов, приёмов СЭО в образовательном процессе  

    вовлечённость учащихся и удовлетворённость СЭО

    уровень социально-эмоционального развития педагогов, удовлетворённость педагогов учебно-методическим сопровождением СЭО

    вовлечённость законных представителей, представителей социума и удовлетворённость СЭО

    открытость образовательного процесса (использование внешних ресурсов, разнообразие форм сотрудничества)

    система оценки эффективности и результативности СЭО

    Сформированность

    универсальных компетенций учащихся в процессе СЭО

    компетенции мышления (познания)

    компетенции взаимодействия с другими людьми

    компетенции взаимодействия с собой

    Обученность учащихся

    положительная динамика уровня обученности учащихся

    личностные достижения учащихся в олимпиадах, конкурсах, турнирах, конференциях по учебным предметам

    Воспитанность учащихся

    положительная динамика уровня воспитанности  

    психологическая культура учащихся

    личностные достижения в социально значимой деятельности

    Состояние здоровья учащихся

    стабильность показателей здоровья

    снижение уровня тревожности

    соблюдение принципов здорового питания и ЗОЖ

    Удовлетворенность субъектов качеством образовательного процесса

    удовлетворенность образовательным процессом учащихся

    удовлетворенность образовательным процессом педагогов

    удовлетворенность образовательным процессом законных представителей учащихся

    Инновационная компетентность участников инновационной деятельности

    повышение профессиональной компетентности педагогов                 по вопросам социально-эмоционального обучения учащихся

    повышение инновационной и исследовательской культуры педагогов

    рост личностных достижений педагогов (участие в профессиональных конкурсах, фестивалях, конференциях, семинарах)

    наличие публикаций педагогов по теме инновационного проекта

    Критерии

    Показатели

    Наличие образовательной среды социально-эмоционального обучения как условия формирования универсальных компетенций

     методическое и психологическое сопровождение готовности педагогов (мотивационная, когнитивная, технологическая) к сопровождению формирования универсальных компетенций через внедрение модели социально-эмоционального обучения

    школьная команда СЭО

    использование методов, приёмов СЭО в образовательном процессе  

    вовлечённость учащихся и удовлетворённость СЭО

    уровень социально-эмоционального развития педагогов, удовлетворённость педагогов учебно-методическим сопровождением СЭО

    вовлечённость законных представителей, представителей социума и удовлетворённость СЭО

    открытость образовательного процесса (использование внешних ресурсов, разнообразие форм сотрудничества)

    система оценки эффективности и результативности СЭО

    Сформированность

    универсальных компетенций учащихся в процессе СЭО

    компетенции мышления (познания)

    компетенции взаимодействия с другими людьми

    компетенции взаимодействия с собой

    Обученность учащихся

    положительная динамика уровня обученности учащихся

    личностные достижения учащихся в олимпиадах, конкурсах, турнирах, конференциях по учебным предметам

    Воспитанность учащихся

    положительная динамика уровня воспитанности  

    психологическая культура учащихся

    личностные достижения в социально значимой деятельности

    Состояние здоровья учащихся

    стабильность показателей здоровья

    снижение уровня тревожности

    соблюдение принципов здорового питания и ЗОЖ

    Удовлетворенность субъектов качеством образовательного процесса

    удовлетворенность образовательным процессом учащихся

    удовлетворенность образовательным процессом педагогов

    удовлетворенность образовательным процессом законных представителей учащихся

    Инновационная компетентность участников инновационной деятельности

    повышение профессиональной компетентности педагогов                 по вопросам социально-эмоционального обучения учащихся

    повышение инновационной и исследовательской культуры педагогов

    рост личностных достижений педагогов (участие в профессиональных конкурсах, фестивалях, конференциях, семинарах)

    наличие публикаций педагогов по теме инновационного проекта

     

свернуть