РУС БЕЛ ENG

Родительский университет

План работы на 2024-2025 уч. год

09.09.2024

ТЭМАТЫЧНЫ ПЛАН

БАЦЬКОЎСКАГА УНІВЕРСІТЭТА

I ступень – “Маё дзіця - малодшы школьнік”

для бацькоў навучэнцаў I-IV класаў

Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў

Тэрміны правядзення

Форма правядзення

Адказныя

1

1 клас

1.1.

Тэма 1. Адаптацыя навучэнцаў у 1-м класе.

Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя навучэнцаў да школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі. Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы

верасень

лекцыя/

практыкум

 

Лакевіч Т.С.

Юркойць А.А.

1.2.

Тэма 2. Рэжым дня школьніка.

Захаванне санітарна-гігіенічных норм. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка

лістапад

гутарка/

практыкум

 

Лакевіч Т.С.

Мажэйка Н.А.

1.3.

Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці.

Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям'і. Значэнне прыкладу

бацькоў у выхаванні дзіця. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні ў дзіця жадання працаваць.

студзень

круглы

стол

Лакевіч Т.С.

 

 

1.4.

Тэма 4. Станоўчыя эмоцыі ў жыцці школьніка.

Эмоцыі ў нашым жыцці. Значэнне эмацыйна пачуццёвай сферы для фарміравання паўнацэннай асобы. Рэкамендацыі бацькам па развіццю станоўчых эмоцый дзіця

Красавік

Семінар-практыкум

Лакевіч Т.С.

Юркойць А.А.

2.

2 клас

2.1.

Тэма 1. Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца. Захаванне рэжыму дня - важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці. Кантроль бацькоў за выкананнем дамашніх заданняў школьнікаў. Тыповыя памылкі бацькоў у арганізацыі вучэбнай работы дзіця

кастрычнік

гутарка

Галоўчыц А.І.

Багдановіч І.В.

 

2.2.

Тэма 2. Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця.

Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. Фарміраванне здаровага ладу жыцця навучэнцаў малодшых класаў. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі. Роля сям'і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя.

снежань

Круглы стол

Галоўчыц А.І.

Багдановіч І.В.

Мажэйка Н.А.

2.3

Тэма 3. Уплывы сям’і на эмацыйны стан дзіця.

Сямейны дабрабыт і сямейнае няшчасце. Фактары, прычыны і індыкатары сямейнага няшчасця. Сем’і са схаванай формай няшчасця. Уплыў унутрысямейных адносін на развіццё асобы і псіхічнае здароўе дзіцяці

Люты

Семінар-практыкум

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

2.4

Тэма 4. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям’і.

Выхаванне ў працы. Роля сям’і ў развіцці працаздольнасці вучня. Як навучыць сучаснае дзіця працаваць.

Май

круглы

стол

 

Галоўчыц А.І.

Багдановіч І.В.

 

3

3 клас

3.1

Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці.

Адзнака і ацэнка ведаў навучэнцаў. Крытэры адзнакі.

Уплыў ацэнкі на самаацэнку навучэнцаў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, умення працаваць самастойна, выхаванні цікавасці да ведаў.

Верасень

Гутарка

Багушэвіч А.І.

 

3.2

Тэма 2. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў.

Спецыфіка развіцця ўспрымання, увагі, памяці, мыслення ў малодшых школьнікаў. Асаблівасці міжасобасных зносін. Самаацэнка малодшых школьнікаў.

 

Снежань

Семінар-практыкум

Багушэвіч А.І.

Юркойць А.А.

3.3

Тэма 3. Здаровая сям’я –здаровае дзіця.

Фарміраванне уменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця. Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця.

Студзень

гутарка

Багушэвіч А.І.

Серхавец І.М.

Мажэйка Н.А.

3.4.

Тэма 4. Эфектыўныя зносіны ў сям’і – залог поспеху школьніка.

Сутнасць сямейных зносін. Сям’я як сістэма міжасобасных узаемадзеянняў. Зносіны як працэс узаемаўплыву. Асаблівасці сямейных зносін.  Культура сямейных зносін. Уплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнавартаснае развіццё. Навыкі эфектыўнай камунікацыі. Стварэнне ў сям’і атмасферы абароненасці, цяпла і кахання.

Красавік

Занятак з элементамі трэнінгу

Багушэвіч А.І.

Юркойць А.А.

4

4 клас

4.1

Тэма 1. Узроставыя псіхафізіялагічныя асаблівасці навучэнцаў 4-х класаў.

Пазнавальная рэфлексія: здольнасць усвядоміць прычыны вучэбных няўдач і поспехаў. Фарміраванне адвольнасці пазнавальных працэсаў: увагі, памяці. Асобасныя асаблівасці

малодшых школьнікаў.

верасень

лекцыя

Чайкіна Т.Д.

Юркойць А.А.

Мажэйка Н.А.

4.2

Тэма 2. Як навучыць сваё дзіця жыць у свеце людзей.

Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у навучэнцаў. Фарміраванне правіл паводзін і добрых манер. Культура асобы: культура знешнасці, зносін, прамовы. Эфектыўныя зносіны: асноўныя складнікі.

Снежань

Круглы стол

Чайкіна Т.Д.

 

4.3.

Тэма 3. Дзіця і камп’ютар.

Камп’ютар дома: карысць або шкода? Камп’ютарныя гульні. Уплыў камп’ютара на арганізм і асобу дзіцяці. Плюсы і мінусы выкарыстання камп’ютара школьнікам. Як правільна арганізаваць працу школьніка за камп’ютарам. Захаванне здароўя дзіцяці пры працы за камп’ютэрам.

 

люты

Семінар-практыкум

 

Чайкіна Т.Д.

Юркойць А.А.

4.4

Тэма 4. Кнігі ў жыцці школьніка.

Стаўленне дзіцяці да навучальнай і мастацкай літаратуры. Як захаваць любоў да кнігі пры інфармацыйнай перагрузцы ў сучасным свеце

Май

Круглы стол

Чайкіна Т.Д.

Хвясечка В.Г.

 

ПРЫКЛАДНАЯ ТЭМАТЫКА КАНСУЛЬТАЦЫЙ

для бацькоў навучэнцаў I-IV класаў

 

Клас

Тэмы кансультацый для бацькоў

Адказныя

1.

Псіхалагічныя асаблівасці малодшых школьнікаў. Развіццё памяці і ўвагі малодшых школьнікаў.

Матывы вучэння малодшых школьнікаў.

Адносіны ў сям’і як аснова паразумення.

Заахвочванне і пакаранне дзяцей у сям’і.

Леварукае дзіця ў школе.

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

Лакевіч Т.С.

2

Выхаванне ветлівасці

Прафілактыка жорсткага абыходжання з дзецьмі

Як на самой справе любіць сваіх дзяцей?

Мікраклімат у сям’і і выхаванне дзіцяці

Канфліктныя сітуацыі ў дзіцяча-бацькоўскіх адносінах

Роля бацькі ў выхаванні дзіцяці

Роля сям’і ў выхаванні духоўна-маральных каштоўнасцяў дзіцяці

Сямейныя традыцыі каштоўнасці ў выхаванні дзяцей

Вучэнне з захапленнем

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

Галоўчыц А.І.

Багдановіч І.В.

3

Псіхалагічныя прычыны непаспяховасці школьнікаў і іх папярэджанне

Як выявіць і развіць здольнасці дзяцей?

Гульня і праца ў жыцці дзяцей малодшага школьнага ўзросту

Ідэальныя бацькі вачыма дзяцей, ідэальнае дзіця вачыма бацькоў

Як дапамагчы дзіцяці стаць больш уважлівым?

Як прывіць дзіцяці любоў да чытання?

Канфліктныя сітуацыі паміж бацькамі і дзецьмі: як пачуць дзіця?

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

Багушэвіч А.І.

4

Агрэсіўныя паводзіны: як дапамагчы дзіцяці?

Як дапамагчы дзіцяці правільна размеркаваць

свой час?

Непаспяховы вучань: прычыны і спосабы вырашэння праблем

Уплыў унутрысямейных адносін на эмацыйны стан дзіцяці

Інтэлектуальнае развіццё дзіцяці

Значэнне памяці і ўвагі ў інтэлектуальным развіцці дзяцей

Арганізацыя вольнага часу дзяцей у перыяд летніх канікулаў

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

Чайкіна Т.Д.

 

II ступень – “Маё дзіця – падлетак”

для бацькоў навучэнцаў V-IX класаў

Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў

Тэрміны правядзення

Форма правядзення

Адказныя

1.

5 клас

1.1

Тэма 1. Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве.

Фарміраванне новага навучальнага калектыва 5 класа. Адаптацыя дзіцяці ў новым асяроддзі. Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да школы

Верасень

Семінар-практыкум

Юркойць А.А.

А.В.Цярэшка

А.А.Пецюшык

1.2

Тэма 2. Дзіця сярод аднагодкаў

Дзіцячы калектыў і яго значэнне ў развіцці асобы школьніка. Патрэбнасці дзіця ў прызнанні і самарэалізацыі. Праблемы лідэрства. Развіццё здольнасці да супрацоўніцтва як перадумова паспяховасці ў жыцця. Як дапамагчы дзіцяці ў наладжванні адносін з аднагодкамі

Лістапад

Круглы стол

А.В.Цярэшка

А.А.Пецюшык Юркойць А.А.

1.3.

Тэма 3. Ваша дзіця вырасла.

Асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту.  Фізічнае, псіхічнае і сацыяльнае развіццё малодшых падлеткаў. Зносіны падлеткаў з аднагодкамі і дарослымі. Цяжкасці і рызыкі малодшага падлеткавага узросту

люты

Гутарка

А.В.Цярэшка

А.А.Пецюшык

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

Мажэйка Н.А.

1.4.

Тэма 4. Меры пакарання і заахвочвання ў сучаснай сям’і.

Пытанні дысцыпліны ў сям’і з малодшымі падлеткамі. Чаму не працуюць звыклыя метады выхавання. Як стаць падлетку сябрам без страты бацькоўскага аўтарытэту

Май

Круглы стол

А.В.Цярэшка

А.А.Пецюшык Серхавец І.М.

 

2.

6 клас

2.1.

Тэма 1. Сям’я як персанальная мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіця. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям’і.

Дзіця і задавальненне яго патрэбаў у сям’і. Псіхолага-педагагічныя фактары развіцця і выхавання дзіця ў сям’і. Тыпы сямейнага выхавання і іх характарыстыка. Гарманічнае сямейнае выхаванне, яго асноўныя характарыстыкі. Праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям’і. Маральныя традыцыі і звычаі. Каштоўнасці сям’і як аснова выхавання дзіцяці.

Верасень

Лекцыя

Філіповіч Я.І.

Гаўрыловіч В.С.

Юркойць А.А.

2.2

Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў.

Адхіленні ў паводзінах падлеткаў. Формы адыктыўных (залежных)

паводзін падлеткаў (курэнне,

алкагалізм, наркаманія і інш.).

Прычыны залежных паводзін. Прафілактыка залежнасцяў у падлеткавым асяроддзі. Роля бацькоў у папярэджанні адхіленняў у паводзінах падлеткаў.

Снежань

Семінар-практыкум

Філіповіч Я.І.

Гаўрыловіч В.С.

Серхавец І.М.

2.3

Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт.

Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспекі. Асноўныя правілы медыябяспекі для бацькоў і падлеткаў. Прафілактыка інтэрнэт-рызыкоў. Як зберагчы дзіця ад небяспек у сацыяльных сетках

сакавік

Круглы стол

Філіповіч Я.І.

Гаўрыловіч В.С.

Юркойць А.А.

2.4.

Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў.

Правілы бяспечных паводзін летам. Небяспекі вольнага правядзення часу падлеткаў.

Аказанне першай медыцынскай дапамогі. Рэкамендацыі бацькам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летніперыяд

Май

Семінар-практыкум

Філіповіч Я.І.

Гаўрыловіч В.С.

Серхавец І.М.

Мажэйка Н.А.

3

7 клас

3.1

Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў.

Узроставыя асаблівасці 13-14- летніх падлеткаў. Спецыфіка развіцця ўвагі, памяці, мыслення. Палавое паспяванне. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе

Верасень

Лекцыя

Місевіч В.І.

Чапукойць Н.П.

Юркойць А.А.

3.2

Тэма 2. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў.

Супрацьпраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары  і прычыны правапарушэнняў.

Падлеткі “групы рызыкі”

лістапад

круглы

стол

Місевіч В.І.

Чапукойць Н.П.

Серхавец І.М.

3.3

Тэма 3. Правілы паводзін з

падлеткамі: асаблівасці

пераходнага ўзросту

Жыццё сям’і з дзіцем падлеткам: барацьба прынцыпаў

ці пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям’і. Бацькоўскі аўтарытэт. Як яго набыць і як не страціць. Правілы узаемадзеяння з падлеткам

Люты

Семінар-практыкум

Місевіч В.І.

Чапукойць Н.П.

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

3.4

Тэма 4. Як павысіць навучальную матывацыю падлеткаў.

Стаўленне падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў - што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння вучэбнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех

красавік

гутарка

Місевіч В.І.

Чапукойць Н.П.

Юркойць А.А.

4

8 клас

4.1

Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў.

Мэты падлеткавага перыяду. Пастаноўка мэт і іх дасягненне. Паспяховасць у школе як адзін з фактараў паспяховага дасягненні мэт

кастрычнік

Лекцыя

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

Разуванава А.А.

Едка Я.С.

 

4.2

Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту.

Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка асноўных рызык. Асаблівасці віктымных паводзін (паводзіны “ахвяры”)

Снежань

Занятак з элементамі трэнінгу

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

Разуванава А.А.

Едка Я.С.

 

4.3

Тэма 3. Асцярожна: суіцыд.

Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзін у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі. Прафілактыка суіцыдальных паводзін

Сакавік

Гутарка

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

Разуванава А.А.

Едка Я.С.

 

4.4

Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях.

Паняцце “канфлікт”. Сужэнскія сваркі і канфлікты. Развод як псіхатраўмуючы фактар. Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей. Сямейныя канфлікты ў дыядзе “бацькі-дзеці”, прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзін у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў. Школьныя канфлікты. Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў

май

круглы

стол

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

Разуванава А.А.

Едка Я.С.

 

5

9 клас

5.1

Тэма 1. Партрэт сучаснага падлетка.

Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя перажыванні ўзросту.Асобасныя  асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, вонкавыя і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы

Верасень

Лекцыя

Юркойць А.А.

Ляўшук А.М.

Сянюць А.В.

Мажэйка Н.А.

5.2

Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы.

Формы агрэсіўных паводзін падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на узаемадзеянне падлетка з навакольнымі людзьмі. Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі для бацькоў па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка

лістапад

гутарка

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

Ляўшук А.М.

Сянюць А.В.

 

5.3

Тэма 3. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць.

Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцяў. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбнасці ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўе. Прафілактыка шкодных звычак

люты

Семінар-практыкум

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

Ляўшук А.М.

Сянюць А.В.

 

5.4

Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў.

Як дапамагчы падлетку абраць прафесію? Прафесійныя намеры і магчымасці навучэнцаў. Уплыў сям’і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіця пры выбары прафесіі? Знаёмства бацькоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцяў і прафесійных інтарэсаў падлеткаў

красавік

канферэнцыя/

форум/

семінар-практыкум

 

Керна А.І.

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

Ляўшук А.М.

Сянюць А.В.

 

 

ПРЫКЛАДНАЯ ТЭМАТЫКА КАНСУЛЬТАЦЫЙ

для бацькоў навучэнцаў V-IX класаў

Клас

Тэмы кансультацый для бацькоў

Адказныя

5

Маё дзіця становіцца падлеткам

Псіхалагічныя асаблівасці малодшых падлеткаў

Дзіця ў калектыве аднагодкаў

Міжасобасныя зносіны падлеткаў

Адносіны ў сям’і

Камп’ютарныя гульні: карысць ці шкода?

Пытанні дысцыпліны

Адказнасць бацькоў за выхаванне дзяцей

А.В.Цярэшка

А.А.Пецюшык

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

Інспектар па справах непаўналетніх

6

Роля бацькі і маці ў выхаванні дзіцяці

Як навучыць вучыцца з задавальненнем?

Школьныя канфлікты

Цяжкасці пераходнага ўзросту

Як папярэдзіць ужыванне падлеткамі псіхаактыўных рэчываў?

Хлопчыкі і дзяўчынкі: як будаваць ўзаемаадносіны?

Працоўнае выхаванне ў сям’і

Філіповіч Я.І.

Гаўрыловіч В.С.

Серхавец І.М.

Мажэйка Н.А.

Юркойць А.А.

Інспектар па справах непаўналетніх

7

Ваша каханае неідэальнае дзіця

Падлеткавы ўзрост: праблемы палавога паспявання

Цяжкасці зносін. Канфлікты паміж падлеткамі, асноўныя прычыны канфліктаў

Каханне і сяброўства ў падлеткавым узросце

Як дапамагчы дзіцяці стаць дарослым?

Падлеткі ў сацыяльных сетках: бяспечныя паводзіны

Асаблівасці ўзаемаадносін паміж братамі і сёстрамі ў сям’і

Прадухіленне адчужанасці паміж бацькамі і дзецьмі

Як пачуць дзіця, пакуль яно не стаў

“цяжкім”?

Місевіч В.І.

Чапукойць Н.П.

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

8

Як навучыцца разумець і прымаць падлетка?

Аб бацькоўскім аўтарытэце

Канфлікты з падлеткам: як паводзіць сябе ў канфліктных сітуацыях?

Падлетак у сацыяльных сетках: што рабіць?

Як навучыць падлетка быць адказным за свае ўчынкі?

Хатняя праца: задавальненне або пакаранне?

Адносіны паміж хлопчыкамі і дзяўчынкамі: праблемы палавога выхавання

Як захаваць рэпрадуктыўнае здароўе падлетка?

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

Разуванава А.А.

Едка Я.С.

 

9

Фарміраванне правасвядомасці і адказнасці падлетка за свае ўчынкі.

Самаацэнка паводзін

Як дапамагчы падлетку ў выбары прафесіі?

Як навучыць дзяцей распараджацца грашыма?

Вольны час і яго значэнне ў фарміраванні асобы падлетка

Інтэрнэт-залежнасць: шляхі пераадолення

Арганізацыя вольнага часу дзяцей у перыяд летніх канікулаў

Адказнае бацькоўства – заклад дабрабыту сям’і

класны

Керна А.І.

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

Ляўшук А.М.

Сянюць А.В.

інспектар па справах

непаўналетніх

 

 

III ступень – “Маё дзіця – старшакласнік”

для бацькоў навучэнцаў X-XI класаў

 

Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў

Тэрміны правядзення

Форма правядзення

Адказныя

1

10 клас

1.1

Тэма 1. Здароўе-гэта жыццё.

Фактары рызыкі для здароўя сучаснай моладзі. Праблема здаровага харчавання. Захапленне дыетамі. Гіпадынамія-праблема сучасных маладых людзей. Стрэс і яго ўплыў на здароўе. Шкодныя звычкі. Захаванне здароўя і правілы здаровага ладу жыцця. Рэжым дня

верасень

семінар практыкум

Серхавец І.М.

Мажэйка Н.А.

Карчэўская В.У.

 

1.2

Тэма 2. Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці. Асаблівасці юнацкага кахання. Культура паводзін закаханых. Як дапамагчы, а не нашкодзіць дзіцяці, якое вырасла.

Лістапад

Круглы стол

Карчэўская В.У.

Юркойць А.А.

Сульжыцкая К.С.

1.3

Тэма 3. Роля сям'і ў фарміраванні рэпрадуктыўнага здароўя юнакоў і дзяўчат. Рэпрадуктыўнае здароўе юнакоў і дзяўчат. Фактары рызыкі для рэпрадуктыўнага здароўя. Умовы захавання рэпрадуктыўнага здароўя. Адносіны паміж юнакамі і дзяўчатамі, любоў і сэксуальныя адносіны. Рызыкоўныя паводзіны моладзі. Незапланаваная цяжарнасць і аборт. Прафілактыка захворванняў, якія перадаюцца палавым шляхам. Стыль жыцця і рэпрадуктыўнага здароўя моладзі. Уплыў сямейнага выхавання на фарміраванне ў падлеткаў каштоўнасці рэпрадуктыўнага здароўя

люты

гутарка

Карчэўская В.У.

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

1.4

Тэма 4. Як дапамагчы старшакласніку здабыць упэўненасць у сабе? Уплыў сарамлівасці і няўпэўненасці на вучэбныя поспехі старшакласніка. Шлях пераадолення сарамлівасці і няўпэўненасці старшакласніка дома і ў школе

Красавік

Круглы стол

Карчэўская В.У.

Юркойць А.А.

2

11 клас

2.1

Тэма 1. Як дапамагчы старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні? Вызначэнне прафесійных схільнасцей і здольнасцяў старшакласнікаў. Фактары, якія ўплываюць на выбар прафесіі. Роля бацькоў у працэсе выбара прафесіі і самавызначэння старшакласнікаў. Прыярытэт старшакласнікаў у выбары прафесіі. Прафесійныя дынастыі. Дапамога старшакласнікам ў выбары будучай прафесіі.

кастрычнік

семінар практыкум

Сульжыцкая К.С.

Юркойць А.А.

2.2

Тэма 2. Як зберагчы дзіця ад залежнасцяў?

Залежныя паводзіны. Прычыны, Фактары рызыкі. Фарміраванне залежнасці. Віды пагроз, якія прадстаўляюць небяспеку для жыцця, фізічнага, псіхічнага і маральнага здароўя і паўнавартаснага развіцця старшакласнікаў. Інтэрнэт залежнасць. Шлях прафілактыкі і пераадолення: памятка для бацькоў

Снежань

Гутарка

Сульжыцкая К.С.

Серхавец І.М.

2.3

Тэма 3. Падрыхтоўка старшакласнікаў да будучага сямейнага жыцця.

Выхаванне старшакласніка як будучага семяніна. Фарміраванне ўсвядомленых адносін да ўступлення ў  шлюб і будучае сямейнае жыццё. Фарміраванне каштоўнасных адносін да бацькоўства, нараджэння і выхавання дзяцей. Роля сямейных узаемаадносін і традыцый у падрыхтоўцы старшакласнікаў да сямейнага жыцця

сакавік

круглы стол

Сульжыцкая К.С.

Серхавец І.М.

2.4

Тэма 4. Як дапамагчы дзіцяці ў перыяд падрыхтоўкі да экзаменаў?

Прафілактыка экзаменацыйнага стрэсу. Фактары, якія ўзмацняюць і якія зніжаюць трывогу. Як дапамагчы старшакласніку справіцца з трывогай (мнематэхнікі, прыёмы канцэнтрацыі ўвагі і прыёмы раслаблення ў стрэсавай сітуацыі). Супрацоўніцтва бацькоў і педагогаў у перыяд падрыхтоўкі старшакласнікаў да экзаменаў. Дапамога ў падрыхтоўцы да экзаменаў. Выпускнік. Рэжым вучэбнай працы і адпачынку ў экзаменацыйны перыяд.

май

семінар практыкум

Сульжыцкая К.С.

Юркойць А.А.

Мажэйка Н.А.

 

ПРЫКЛАДНАЯ ТЭМАТЫКА КАНСУЛЬТАЦЫЙ

для бацькоў вучняў X-IX класаў

Клас

Тэмы кансультацый для бацькоў

Адказныя

10

Псіхафізіалагічныя асаблівасці дзесяцікласнікаў.

Самавыхаванне старшакласнікаў як ўмова маральнага выхавання.

Асабістая ці гэта справа-асабістае шчасце?

Фарміраванне сямейна-шлюбных каштоўнасцяў старшакласнікаў Выхаванне маральнага ідэалу, духоўнага свету старшакласнікаў

Кім быць і якім быць?

Арганізацыя вольнага часу старшакласніка

Асаблівасці здароўя і фізічнага развіцця старшакласнікаў

Рэжым вучэбнай і фізічнай працы, асабістая гігіена

 

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

Карчэўская В.У.

11

Цяжкасці асобаснага росту і іх уплыў на навучанне

Навуковая арганізацыя навучальнай працы старшакласнікаў

Ролю тэатра, кіно і тэлебачання ў фарміраванні эстэтычных ідэалаў у старшакласнікаў

Закон і адказнасць непаўналетніх Фарміраванне здаровага ладу жыцця Фізічная дасканаласць, гатоўнасць старшакласнікаў да працы, ваеннай службы

Самарэалізацыя асобы

Сульжыцкая К.С.

Юркойць А.А.

Серхавец І.М.

Мажэйка Н.А.

свернуть

Положение о родительском университете

 

ПАЛАЖЭННЕ

 аб бацькоўскім універсітэце дзяржаўнай установы адукацыі “Варнянская сярэдняя школа

  1. Агульныя палажэнні

1.1. Дадзенае Палажэнне распрацавана на падставе інструктыўна-метадычнага пісьма Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі” вызначае ўмовы, парадак арганізацыі, напрамкі дзейнасці, структуру бацькоўскага ўніверсітэта.

1.2. Бацькоўскі універсітэт створаны для развіцця ўзаемаразумення, супрацоўніцтва сям’і і школы.

1.3.Бацькоўскі універсітэт ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з нарматыўнымі дакументамі і метадычнымі рэкамендацыямі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь і гэтым Палажэннем.

1.4. Стварэнне бацькоўскага ўніверсітэта не прыводзіць да змены арганізацыйна-прававой формы, тыпу і выгляду ўстановы адукацыі і ў яго Статуце не фіксуецца.

1.5.Працу бацькоўскага ўніверсітэта арганізуе дырэктар, намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце, класныя кіраўнікі, педагог-псіхолаг, педагог сацыяльны прыцягваючы рэсурсы (кадравыя і інфармацыйныя) раёна.

1.6.Агульную каардынацыю дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта ажыццяўляе намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце, або ў выпадку яго адсутнасці дырэктар установы адукацыі.

  1. Мэты, задачы і напрамкі дзейнасці Бацькоўскага ўніверсітэта, ступені рэалізацыі і формы правядзення заняткаў

2.1. Мэтай стварэння бацькоўскага універсітэта з’яўляецца: стварэнне ўмоў якія спрыяюць псіхалагічнай асвеце бацькоў, азнаямленне з інфармацыяй па розных пытаннях выхавання з дапамогай рэалізацыі рэспубліканскага праекта “Бацькоўскі ўніверсітэт”.

2.2. Задачы:

  • пабудаваць сістэму бесперапыннага псіхолага-педагагічнага дыялогу з сям’ёй аб праблемах развіцця, навучання і выхавання асобы дзіцяці;
  • арганізаваць эфектыўнае супрацоўніцтва з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі);
  • павысіць матывацыю бацькоў вучыцца адказнаму бацькоўству, садзейнічаць развіццю навыкаў бацькоўскай самаадукацыі, ключавых кампетэнцый бацькоў;
  • павысіць сацыяльна-педагагічную, псіхалагічную, прававую культуру бацькоў;
  • прапагандзіраваць пазітыўны вопыт сямейнага выхавання, фарміраванне пачуцця Радзімы праз вывучэнне гісторыі свайго роду, роднага краю, сваёй краіны;
  • садзейнічаць выхаванню сапраўдных грамадзян сваёй краіны, сапраўдных працаўнікоў, адказных членаў сям’і;
  • фарміраваць каштоўнасна-сэнсавыя асновы бацькоўства; актуалізаваць пачуцці адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
  • фарміраваць і развіваць Псіхолага-педагагічныя кампетэнцыі бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраваць веды аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, фарміраваць гарманічныя сямейныя адносіны, навыкі канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічаць развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
  • забяспечваць мэтанакіраваную працу па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэння рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікненню цяжкасцяў у сямейным выхаванні, аказваць своечасовую псіхолага-педагагічную і інфармацыйную дапамогу сем’ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю.

2.3. Асноўныя напрамкі дзейнасці бацькоўскага універсітэта

  • арганізацыя псіхолага-педагагічнагай асветы бацькоў па розных аспектах сямейнага выхавання: - прававое: аб магчымасцях, правах і абавязках у ажыццяўленні адукацыйных патрэбаў сям’і;
  • псіхолага-педагагічнае: аб метадах і формах выхавання, навучання дзіцяці;
  • грамадзянская: аб шляхах развіцця адукацыі, школы;
  • кансультаванне бацькоў па юрыдычных, псіхолага-педагагічных і іншых праблемах;
  • навукова-метадычнае забеспячэнне фарміравання псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў у галіне выхавання і развіцця дзяцей з улікам сацыякультурных традыцый, сучасных праблем і асаблівасцяў развіцця грамадства;
  • пашырэнне выхаваўчага і творчага патэнцыялу бацькоў і сям’і ў цэлым; - арганізацыя і ажыццяўленне выставачнай дзейнасці па прапагандзе эфектыўных тэхналогій выхавання;
  • пабудова сістэмы распаўсюджвання эфектыўнага педагагічнага вопыту;
  • трансляцыя дзейнасці бацькоўскага універсітэта на сайце ўстановы.

2.4. Тры ступені ў рэалізацыі бацькоўскага універсітэта:

I ступень “Маё дзіця – малодшы школьнік” – для бацькоў вучняў I-IV класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі;

II ступень “Маё дзіця – падлетак” – для бацькоў вучняў V-IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі;

III ступень “Маё дзіця – старшакласнік” - для бацькоў вучняў X-XI класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.

2.5. Формы правядзення заняткаў:

  • традыцыйныя (лекцыі, гутаркі, канферэнцыі, круглыя сталы, дыскусіі, семінары-практыкумы, майстар-класы, псіхалагічныя трэнінгі, індывідуальныя гутаркі і кансультацыі, апытанні бацькоў па рознай тэматыцы, абмен вопытам работы і г. д.);
  • дыстанцыйныя (вэбінары, форумы, on-line кансультацыі, размяшчэнне інфармацыі па актуальных пытаннях сямейнага выхавання на сайце школы, удзел у стварэнні рэкламных буклетаў, лістовак, афармленне стэндаў, анкетаванне бацькоў, прыцягненне бацькоў да ўдзелу ў тэматычных выставах і іншых мерапрыемствах).
  1. Умовы, парадак стварэння і кіраванне бацькоўскім універсітэтам

3.1. Умовы стварэння бацькоўскага ўніверсітэта:

  • ствараецца на базе дзяржаўнай установы адукацыі “Варнянская сярэдняя школа”;
  • ствараецца на падставе загаду дырэктара школы і гэтага Палажэння;
  • каардынуе дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце, у выпадку яго адсутнасці дырэктар ўстановы адукацыі;
  • рэалізуецца ў кожным класе з законнымі прадстаўнікамі навучэнцаў;
  • за рэалізацыю бацькоўскага ўніверсітэта ў кожным класе адказвае класны кіраўнік;
  • заняткі праводзяцца адзін раз у чвэрць;
  • бацькоўскі ўніверсітэт можа рэалізоўвацца ў вочнай і ў дыстанцыйнай форме, у выпадку пагаршэння эпідэміялагічнай сітуацыі толькі ў дыстанцыйнай форме;
  • на школьным інтэрнэт-сайце ствараецца падраздзел Бацькоўскі ўніверсітэт;
  • класныя кіраўнікі рыхтуюць інфармацыю для размяшчэння на афіцыйным інтэрнэт-сайце школы ў падраздзеле Бацькоўскі ўніверсітэт;

3.2. Каардынатар бацькоўскага універсітэта:

  • нясе адказнасць за эфектыўнасць дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта;
  • каардынуе дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта;
  • ажыццяўляе ўзаемадзеянне з класнымі кіраўнікамі, сацыяльным педагогам, педагогам-псіхолагам;
  • падпісвае ўсе дакументы, якія тычацца дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта, у межах сваёй кампетэнцыі;
  • вядзе ва ўстаноўленым парадку справаводства, пры неабходнасці складае справаздачную дакументацыю і прадстаўляе па запыце адпаведных дзяржаўных органаў звесткі аб рэалізацыі мерапрыемстваў бацькоўскага ўніверсітэта.

3.3.У мэтах рэалізацыі пастаўленых задач бацькоўскі ўніверсітэт узаемадзейнічае з зацікаўленымі асобамі, арганізацыямі, якія ажыццяўляюць навукова-метадычнае забеспячэнне агульнай сярэдняй адукацыі.

3.4. Бацькоўскі ўніверсітэт рэалізуецца на падставе падрыхтаванай праграмы навукоўцамі Беларускага дзяржаўнага педагагічнага ўніверсітэта імя Максіма Танка, альбо самастойна плануе сваю дзейнасць і вызначае перспектывы развіцця.

3.5. Дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта ажыццяўляецца ў адпаведнасці з дадзеным Палажэннем і планам работы бацькоўскага ўніверсітэта.

3.6. У канцы навучальнага года каардынатар можа даць педагагічнаму калектыву, вучэбна-метадычным фарміраванням інфармацыю аб эфектыўнасці, выніковасці рэалізацыі мерапрыемстваў плана бацькоўскага ўніверсітэта.

3.7.Падставай для пачатку і спынення дзейнасці бацькоўскага універсітэта з’яўляюцца метадычныя рэкамендацыі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь аб арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай працы, альбо іншы нарматыўны, прававы дакумент Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

  1. Структура бацькоўскага універсітэта.

4.1.Структуру бацькоўскага ўніверсітэта вызначае і зацвярджае дырэктар установы адукацыі.

4.2.Бацькоўскі ўніверсітэт можа выкарыстоўваць у працы наступныя памяшканні, неабходныя для забеспячэння яго дзейнасці – навучальныя кабінеты, камп’ютарны клас, інфармацыйна-бібліятэчны цэнтр і інш.

4.3.Класныя кіраўнікі арганізоўваюць мерапрыемствы бацькоўскага ўніверсітэта ў рамках гадзін арганізацыйна-выхаваўчай работы.

  1. Дакументацыя
  • загад ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі аб арганізацыі работы бацькоўскага ўніверсітэта на базе ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі;
  • Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце;
  • план работы на навучальны год;
  • метадычныя матэрыялы, праекты, распрацоўкі, фотасправаздачы і іншыя матэрыялы, якія ствараюцца ў рамках работы бацькоўскага ўніверсітэта (размяшчаюцца на сайце ўстановы адукацыі, захоўваюцца ў электронным варыянце).
  1. Парадак унясення змяненняў і (або) дапаўненняў у Палажэнне.

6.1. У сапраўднае Палажэнне могуць быць унесены неабходныя змены і (або) дапаўненні ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.

свернуть
2024
октябрьсентябрь
19 октября, суббота

Бацькоўскі ўніверсітэт

подробнее...
Большая семья - большое счастье